Urządzenia do polerowania samochodu

Urządzenia do polerowania samochodu

Piękny błyszczący lakier to wizytówka naszego samochodu. Będzie to jak uprasowana koszula czy dobrze dobrany krawat. Idealny efekt będzie można uzyskać przez ręczną, mozolną pracę, albo też trzeba się wspomagać urządzeniem mechanicznym. Lakier auta niszczy się każdego dnia. Szkodzić mu będą pyłki z drzew, chemiczne deszcze, mikrourazy od piasku czy żwiru oraz ptasie odchody. Swoje dodaje także słońce oraz promienie UV.

Przede wszystkim na sam początek trzeba będzie dobrze umyć auto. Wiele osób czyści samochód z użyciem ciśnieniowych myjek. To rozwiązanie jest dobre, ale nie idealne. Auto będzie myte, ale nie będzie domyte. Idealnie będzie używać klasycznego rozwiązania na dwa wiadra, szampon oraz gąbkę. Do jednego wiaderka wlewamy ciepłą wodę, dozujemy szampon i gąbką delikatnie myjemy auto. Drugiej wiaderko, gdzie jest czysta woda ma służyć do płukania gąbki.

Woskowanie czy polerka?

Użycie wosku samochodowego nie będzie likwidować rys na karoserii, ale nie takie jest zadanie. Ma on spowodować, że pojawi się na lakierze ochronna warstwa, która będzie demaskować niewielkie zagrożenia i chronić auto przed pojawieniem się kolejnych. Będzie to coś na kształt lekkiego peelingu ciała, złuszczy zużyty lakier. Owszem będzie on cieńszy, ale nieznacznie a sama czynność nie jest często realizowana. Kolejny problem to również twardość wody. Jeśli cechuje się dużym współczynnikiem twardości pozostaną białe ślady. Jeśli chcemy tego unikać będzie trzeba wlać kilka kropli szamponu do mycia.

Połysk lakieru

Czego potrzebujemy do polerowania?

Przede wszystkim potrzebna jest pasta polerska. Warto również taką czynność wykonywać w cieniu. Dzięki temu lakier jest twardszy, nie będzie rozmiękczony i mniejsza będzie szansa na uszkodzenia. Pastę można aplikować ręcznie, ale zadanie jest długotrwałe. Tak będzie można poradzić sobie wyłącznie z niewielkimi rysami

Idealnym rozwiązaniem będzie przede wszystkim polerowanie mechaniczne. Używać można dwóch typów maszyn. Z jednej strony szlifierka kątowa, niezbyt agresywna i z nasadką. Nie może się ona nadmiernie rozpędzać. Najlepiej jednak sprawdza się szlifierka rotacyjna, która gwarantuje odpowiednie obroty. Poza tym przypadkowe najechanie na plastik wtedy nie będzie pozostawiać niedoskonałości i porysować.

Kluczowa sprawa to zachowanie czystości w tracie pracy, nie może się dostać między polerkę a lakier piasek, ponieważ szkód będzie więcej niż dobrych efektów pracy. Można także postawić na polerkę oscylacyjną, która jest jednak znacznie droższa, wtedy jednak poza obrotów wykonuje się także ósemki i to polerowanie przebiega na dobrym poziomie.

Michał Szyndler

Redakcja mercedes-czesci.pl

Portal poświęcony motoryzacji

Zadbaj o swój samochód i ciesz się z nienagannego wyglądu

 

kontakt@mercedes-czesci.pl