Czym wyczyścić zniszczoną karoserię?
Słowo korozja pochodzi z języka łacińskiego od corrosio oznaczającego zżeranie. Korozja może się pojawić na wszystkich metalowych elementach naszych aut. Jednak nawet pordzewiałą karoserię można wyczyścić i odpowiednio zabezpieczyć. Korozja to nic innego jak proces chemicznego utleniania.
Karoseria aut jest przed nią zabezpieczona tylko cienką warstwą podkładem i lakierem. Gdy pojawi się tam fizyczne uszkodzenia blacha zacznie się utleniać i w ten sposób pojawi się rdzawa barwa na naszej karoserii.
Kosztowne powłoki
Obecnie producenci aut niestety oszczędzają na powłokach chroniących przed korozją. Nie będzie to żadna teoria spiskowa. Są one drogie i dlatego trzeba się liczyć z tym, że po paru latach karoseria będzie nam rdzewieć. Życie aut jest stosunkowo krótkie i chyba nikt nie spodziewać się, że będą w stanie jak kiedyś wytrzymywać nawet milion km.
Rdza najczęściej pojawia się na autach, które są zostawione na długi czas pod chmurką. Sprzyjają temu opady, wżery z ptasich odchodów czy też uszkodzenia, które wynikać będą ze spadających gałązek, które mogą być niesione wiatrem, piasek, liście, pod którymi ukrywać się będzie wilgoć. Lepiej będzie zapobiegać niż leczyć, ale nawet mimo tego może się pojawić rdza na każdym aucie.
Rdza na zewnątrz?
Jeśli auto pokrywa się rdzawym nalotem ale nie widać źródła korozji to trzeba będzie wszystko dokładnie wyczyścić. Przyda się oczywiście dobry szampon najlepiej bez wosku i odpowiednio duża miękka gąbka. Nalot powinien zejść bez problemów, w trudnych miejscach można poradzić sobie glinką. Jeśli zauważymy ogniska rdzy, wżery to będzie można potraktować je lakierem zaprawkowym.
Większość producentów samochodów decyduje się wprowadzać do sprzedaży specjalne zestawy, dzięki którym będzie można samodzielnie usuwać drobne uszkodzenia. Składają się z lakieru zaprawkowego oraz właściwego. Po oczyszczeniu wżeru nakładamy oba składniki zgodnie z instrukcją jakie podaje nam producent.
Można także stosować jeden ze środków antykorozyjnych większość to właśnie świetna forma podkładu pod lakier. Po tych zabiegach oczywiście nadwozie będzie można również woskować. Często na rdzę narażone są profile zamknięte a wiec puste przestrzenie i dlatego dobrze będzie postawić na zabezpieczenie tych elementów, tak by uniknąć pojawienia się tam rdzy.