Mycie samochodu wcale nie jest proste – popełniane błędy

Mycie samochodu wcale nie jest proste – popełniane błędy

Mycie samochodu to jeden z obowiązków, które wielu z nas uznaje za przyjemne i nawet lubi się tym zajmować. Nie ma bowiem nic piękniejszego od widoku dokładnie umytego i nawoskowanego samochodu. Problem polega na tym, że mycie auta wcale nie jest tak prostą czystością, jak się nam to wydaje, a przynajmniej nie jest to czynność tak bezpieczna, jak większość z nas uważa.

Naprawdę łatwo jest doprowadzić do uszkodzeń lakieru i innych elementów samochodu prowadząc zabiegi pielęgnacyjne w sposób niefachowy.

Gąbka

Chociaż dla wielu osób będzie to wielkim zaskoczeniem, największym zagrożeniem dla samochodu może być zwykła gąbka. Niekoniecznie ona sama, ponieważ większość gąbek stosowanych do samochodów jest dla nich bezpieczna jako taka, ale gąbki mają to do siebie, że w ich pory dostaje się dużo piasku. To właśnie ten piasek jest czynnikiem powodującym zagrożenie. Opcją minimum jest tutaj stosowanie wiaderka do płukania gąbki, które będzie miało osobną wodę, a także drugiego wiaderka z wodą z detergentem. Rozwiązaniem lepszym może być zastosowanie ścierki z mikrofibry, która dzięki swojej budowie jest mniej podatna na wychwytywanie ziarenek piasku i rysowanie karoserii nimi.

Szkodliwe preparaty

Bardzo ważne jest, by nie zastępować specjalnych kosmetyków do mycia samochodów środkami wykorzystywanymi przez nas na co dzień. Niektóre z nich są za dobre, jak na przykład płyny do mycia kominków wykorzystywane do mycia felg, które zmywają także wierzchnią warstwę lakieru.

Jak prawidłowo myć samochód

Inne są po prostu szkodliwe, jak kremy do rak, z których korzysta się jako środka pielęgnacyjnego do tapicerki skórzanej. Dają niemal gwarancję, że dojdzie do przebarwień. Równie niebezpieczne są płyny do mycia naczyń wykorzystywane w roli szamponów samochodowych. Ich skład powoduje matowienie lakieru.

Myjka ciśnieniowa

Problemem mogą być też myjki ciśnieniowe, które mogą prowadzić do powstania odprysków lakieru, jeśli dysza w czasie mycia będzie się znajdowała za blisko lakieru. Ryzykiem jest również mycie kół takimi myjkami. Strumień wody podany bezpośrednio na czujnik ABS doprowadzi do jego uszkodzenia.

Koniecznie trzeba też prowadzić wszystkie czynności związane z myciem tak szybko, jak to tylko możliwe, kiedy pojawią się zabrudzenia typu ptasich odchodów. Powodują one bowiem powolne niszczenie się lakieru. Nie wolno jednak stosować środków pielęgnacyjnych przy bardzo wysokich temperaturach, ponieważ będą szybko zasychać na lakierze i powodować powstawanie plam na nim. Chodzi tutaj w szczególności o woski ochronne, ale problem pojawia się też w kwestii szamponów.

Michał Szyndler

Redakcja mercedes-czesci.pl

Portal poświęcony motoryzacji

Zadbaj o swój samochód i ciesz się z nienagannego wyglądu

 

kontakt@mercedes-czesci.pl